Abstract
This paper discloses a work signed in 1688 by the painter Antonio Hidalgo, an artist from the Seville school of painting who was active between 1664 and 1689. It is his first identified paintingReferences
Alonso 2005: Lorenzo Alonso de la Sierra, Juan Alonso de la sierra, Pablo Pomar Rodil y Miguel Angel Mariscal, Guía artística de Cádiz y su provincia: Bahía de Cádiz, Costa Noroeste, La Janda, Campo de Gibraltar y Sierra de Cádiz, (Sevilla: Fundación José Manuel Lara, 2005), tomo 2
Conde de Viñaza, 1889: Conde de Viñaza, Adiciones al diccionario histórico de Ceán Bermúdez. Vol. II, (Madrid, Tipografía de los Huérfanos, 1889)
Corzo, 2009: Ramón Corzo Sánchez, La Academia del Arte de la Pintura de Sevilla, 1660-1674, (Sevilla: Instituto de Academias de Andalucía, 2009)
Lamas, 2014: Eduardo Lamas Delgado, “Le peintre Bernabé de Ayala et autres petits maîtres entre Séville et Cadix”, Annales d’Histoire de l’art et d’archéologie, nº 36, (2014), pp. 71-94.
Lamas, 2015: Eduardo Lamas Delgado, “El pintor Miguel Legot (Sevilla, c. 1627-Cádiz, 1695)”, El Rincón malillo, nº 5, (2015), pp. 47-52.
Morgado, 2008: Arturo Morgado García, La Diócesis de Cádiz: De Trento a la Desamortización, (Cádiz: Universidad de Cádiz, 2008)
Valdivieso, 2002: Enrique Valdivieso, Historia de la pintura sevillana: siglos XIII al XX, (Sevilla: Guadalquivir Ediciones, 2002)
Valdivieso, 2003: Enrique Valdivieso, Pintura barroca sevillana (Sevilla: Guadalquivir Ediciones, 2003)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2017 Epiarte, S.L.