Portada del número
PDF (Español (España))

Keywords

Morales
Interrelation of peninsular schools
Mannerism through other Spanish painters
engravings
iconography

How to Cite

Mateo Gómez, I. (2017). Luis de Morales. Indirect influences and interrelation of Spanish Schools: New works. Philostrato. Revista De Historia Y Arte, (1), 28–42. https://doi.org/10.25293/philostrato.2017.02

Abstract

Three hitherto unseen works from Morales are released. They belong to different periods which are not influenced by Leonardo. In these works, we can notice the interrelations of Spanish artistic schools and of pictures.

https://doi.org/10.25293/philostrato.2017.02
PDF (Español (España))

References

Angulo 1955: Diego Angulo, Ars Hispaniae, (Madrid: Plus Ultra, 1955), vol. XII.

Benito Domenech 1995: Fernando Benito Domenech, “La Pintura española desde el pleno Renacimiento al Manierismo”, en La Pintura Española, (Milán: Electa, 1995), vol. I., pp.245-290

Benito Domenech 1980: Fernando Benito Domenech, Pinturas y pintores del Real Colegio del Corpus Christie, (Valencia: Generalitat, 1980).

Buendía 1973: José Rogelio Buendía, El Prado básico, (Madrid: Sílex, 1973).

Buenos Aires: Panorama de la pintura española desde los Reyes Católicos a Goya, ed. Alfonso Emilio Pérez Sánchez, (Buenos Aires, Palacio del Concejo Deliberante, 1980).

Camón Aznar 1970: José Camón Aznar, Summa Artis, (Madrid: Espasa-Calpe, 1970), vol. XXIV.

Davies 1984: David Davies, “El Greco and the Spiritual Reform Movements in Spain”, Studies in the History of Art, (Washington D.C.: National Gallery of Art, 1984) vol. 13, pp. 57-75.

Gaya Nuño 1961: Juan Antonio Gaya Nuño, Luis de Morales, (Madrid: C.S.I.C., 1961).

Madrid: El Divino Morales, ed. Leticia Ruiz Gómez, (Madrid, Museo Nacional de Prado, 2015).

Madrid: Joan de Joanes. Un maestro del Renacimiento, ed. Fernando Benito Domenech, (Madrid, Fundación Santander Central Hispano, 2000).

Marías 1989: Fernando Marías, El largo siglo XVI, (Madrid: Taurus, 1989).

Mateo Gómez 1996: Isabel Mateo Gómez “El Renacimiento”, en Historia Universal de la Pintura, (Madrid: Espasa-Calpe, 1996), vol. 3.

Mateo Gómez y López-Yarto Elizalde 2003: Isabel Mateo Gómez y A. López-Yarto Elizalde, La Pintura toledana de la segunda mitad del siglo XVI, (Madrid: C.S.I.C., 2003).

Mateo Gómez, 2007: Isabel Mateo Gómez, “Flandes, Portugal y Toledo en la obra de Luis de Morales: Las Vírgenes gitanas o del Sombrero”, Archivo Español de Arte, vol. LXXX, nº 317, 2007., pp. 7-24.

Mateo Gómez 2014: Isabel Mateo Gómez, “Obras de Cornelio Cyaneus”, en Homenaje al Canónigo de la catedral de Toledo don Ramón Gonzálvez, Toledo, Academia de Bellas Artes, VIII, 2014.

Mateo Gómez 2015: Isabel Mateo Gómez, “Nuevos campos abiertos a la investigación a partir de algunas exposiciones dedicadas a la obra de El Greco”, Arbor, 2015. a.279

Pérez Sánchez 1979: Alfonso Emilio Pérez Sánchez, “Juan de Juanes en su centenario”, Archivo de Arte Valenciano, vol. I, (1979), pp. 5-16.

Real Colección de Estampas de San Lorenzo de El Escorial, ed. Jesús Mª González de Zárate, Vitoria, Ephialte, 1995, vol. IX.

Reau 1957: Louis Reau, Iconografía del arte cristiano, (Barcelona: Espasa-Calpe, 1966) t. I, vol. 2.

Redín Michaus 2007: Gonzalo Redín Michaus, Pedro Rubiales, Gaspar Becerra y los pintores españoles en Roma, 1527-1600, (Madrid: C.S.I.C., 2007).

Rodríguez Gutiérrez de Ceballos 1996: Alfonso Rodríguez Gutiérrez de Ceballos, “El Mundo espiritual del pintor Luis de Morales”, Goya, 1997, nº 196, (1997), pp. 194-203.

Solís 1999: Carmelo Solís, Luis de Morales, (Badajoz: Fundación Caja de Badajoz, 1999).

Tormo 1902: Elías Tormo, Varios estudios de Artes y Letras, tomo I (Madrid: Centro de Estudios Históricos, 1902).

Valencia: Los Hernando: pintores hispanos del entorno de Leonardo, ed. Fernando Benito Domenech, (Valencia, Museo de Bellas Artes, 1998).

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2017 Epiarte, S.L.

Downloads

Download data is not yet available.